De maand juni in Nederland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu De maand juni in Nederland - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu

De maand juni in Nederland

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

29 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

Nog maar een paar dagen en dan vertrek ik voor een kort werkbezoek en een lange vakantie naar Nederland. Zaterdag 31 mei vertrek ik en zondag 1 juni kom ik dan aan op Schiphol. Dinsdag 1 juli vlieg ik dan weer terug naar Suriname.
Naast het feit dat ik er naar uitkijk om lekker even niets te doen en om niet om 3.30 op te hoeven staan, kijk ik er vooral naar uit om na lange tijd alle vrienden en familie weer te zien. Augustus was de laatste keer dat ik in Nederland was en dat is toch eigenlijk wel te lang geleden.

Dat ik tijdens het EK voetbal naar Nederland ga is niet geheel toevallig. Twee jaar geleden heb ik in Suriname het WK gevolgd. Leuk, maar toch niet te vergelijken met Nederland. Eerder schreef ik dat m’n vader en ik waren uitgeloot voor kaarten voor wedstrijden van het Nederlands elftal. Gelukkig kan ik daar op terugkomen. Ik kreeg een tijdje geleden een telefoontje van vaders dat we toch kaarten hebben. 17 Juni gaan we naar Nederland-Roemenie, de laatste poule-wedstrijd. Hopelijk gaat het dan nog ergens om, want echt veel vertrouwen heb ik er dit keer niet in. Neemt niet weg dat we er in ieder geval een geweldig feest van zullen gaan maken, ongeacht het belang van de wedstrijd.

Ik zie nu dat ik in het vorige stuk heb geschreven dat we druk aan het golfen waren. Helaas is dat niet meer echt het geval. Dat heeft niets te maken met de regentijd (het regent veel minder dan de vorige jaren!), maar meer met de belachelijk hoge lidmaatschapskosten die ze vragen. Jammer, want we waren net goed aan het worden. Nu ben ik maar weer af en toe aan het squashen samen met Aarti, Mark en Henrike.
Het lag ook nog in de planning om wat meer te gaan tennissen, aangezien ik samen met Andrew meedoe aan de Westfriese Tenniskampioenschappen in Enkhuizen. We hebben allebei al een jaartje of 2 niet meer getennist, dus dat kan lachen worden. Voor de zekerheid heb ik bij m’n inschrijving maar het openingsweekeinde opgegeven als verhindering, zodat we er in ieder geval tijdens de officiële toernooiweek nog in het toernooi zitten. Mochten we de finale niet halen hebben we een excuus, aangezien de finaledag op de zondag van het EK-finale is….

Ik wil nog wel even een sollicitatiegesprek plaatsen dat aansluit op het vorige stuk dat ik schreef over Surinaamse meteologen.

Ik: “Lukt het jou om van 3.00 – 13.00 uur te werken”?
Sollictant: “Jawel hoor, geen probleem. Ik heb nog een andere baan en dat is van 15.00 – 22.00 uur”.
Ik: “Maar is dat dan niet veel te zwaar”?
Sollicitant: “Mwah, valt wel mee denk ik. Mijn andere baan is niet echt arbeidsintensief. Ik werk met meerdere personen samen en als ik even wil slapen nemen mijn collega’s gewoon even mijn werk over”.
Ik: “Oh, wat doe je dan precies”?
Sollicitant: (trots) “Ik ben meteoloog”.
Ik: “Gaaf! Maar is dat niet zo arbeidsintensief zeg je? Hoezo dan”?
Sollicitant: “Nou, ik controleer elk kwartier voor het einde van het uur wat voor weer het buiten is en dat voer ik in in de computer”.
Ik: (grappend) “Oh, zo wordt hier dus het weer voorspeld”?
Sollicitant: (serieus) “Dat klopt. We hebben hier nog niet echt goede apparatuur om het weer op een andere manier te voorspellen….”

Zo zie je maar dat je nog op elk moment verrast kan worden. Helaas heb ik dit gesprek niet zonder te lachen voort kunnen zetten.

Verder gaat het op het werk nog allemaal prima. Het gaat erg goed met het bedrijf, dus het is lekker druk. Komende zaterdag hebben we open dag, waarbij we familie, vrienden en kennissen van het personeel hebben uitgenodigd om nou eens te kijken wat een callcenter precies inhoudt. Zelf ga ik waarschijnlijk een presentatie geven over het hoe en wat van een callcenter. Verder zijn we afgelopen weekend nog met alle teamleiders een weekendje naar Republiek geweest. Was erg gezellig, ware het niet dat de mensen van het recreatiepark het nodig vonden om tijdens ons bezoek wat terrein af te graven. Over dat terrein moesten wij zondagmiddag terug naar huis en het had s’middags wat geregend. Je raadt het al, ik kwam vast te zitten in de modder. Gelukkig rijden er meer Jeep’s in Suriname dan “normale”auto’s (Mark heeft er binnenkort ook een) dus kwam er snel iemand aan die mij uit de blubber kon slepen. Toch weer een nieuwe ervaring opgedaan. Foto's van deze blubberbende staan bij de foto's van Republiek, onderaan dit bericht.

Nou, ik ga weer even squashen om wat kilo’tjes eraf te trainen voordat ik naar Nederland ga. Tot snel!

Gr.
Joep

Hieronder wat foto's van onze eerste les golfen:

http://www.mijnalbum.nl/Album=QXDG6BBN

Hieronder foto's van het uitje Republiek:

http://www.mijnalbum.nl/Album=4RQ8Y446

Re-Ruth&Harm: Hopelijk houdt Bassie zich zaterdag rustig. Ben benieuwd. Ben blij dat jullie zo genoten hebben! Was erg gezellig....

Re-Viola: Hebben jullie het nog gered? Degraderen zou wel dramatisch zijn. Laten we komende weken even contact houden. Kom graag even langs in Den Haag.

Re-Sietse: Dat is wennen zeg je? Dat lijkt me nogal zacht uitgedrukt. Wel gaaf voor je. Neem je haar volgende week zaterdag mee naar de Korte? 40-Uurige werkweek is ook al zo serieus. Gaat het goed met je? Is er nu al wat geregeld voor Nederland-Italie? Ik zie je snel!

Re-Zus: Het weer komt goed heb ik net gezien. Misschien neit alleen maar zon, maar wel beter dan nu het geval is. Tot snel. kus








  • 29 Mei 2008 - 19:26

    Miek:

    Hai broer, nog even snel een laatste bericht voor ons zie ik, zo tussen de bedrijven door? En zaterdag eerst nog 'n presentatie geven en daarna snel het vliegtuig halen deze kant op?! Je zorgt wel dat je 'm haalt he!!!!

    Net bij ons' mam geweest, zonder tanden :). Maar ze ziet er prima uit hoor, aan de buitenkant zie je niks, anders was ik ook vast wel flauwgevallen...

    Tot zondag, dan staan we allemaal op je te wachten!

    Dikke knuf

  • 29 Mei 2008 - 20:05

    Sietse:

    Joep!

    Nog effe en je bent weer in het land. Ik wil je vast een goeie reis wensen. Ik weet niet of ze meekomt naar de Korte. Verder niets gehoord van anderen, dus ik ga er gemakshalve maar vanuit dat ik op maandag direct na mn werk naar A'dam afreis om samen met bijvoorbeeld jou, de Korte en andere te gaan kijken.

    TOT SNEL!

  • 29 Mei 2008 - 20:22

    Vaders:

    He man,

    goed om te lezen dat je zin hebt aan je vakantie in de maand juni. We gaan er inderdaad een heel mooi feest van maken in Zwitserland! Heb er ongelooflijk veel zin in! Hoewel ik je gevoel deel dat het met het Nederlands XI-tal wel eens heel moeizaam kan gaan. Net een matige 1-1 tegen de Denen. Maar goed, we zien elkaar eerst zondagmorgen. Acht maanden elkaar niet gezien is wel lang hoor ......
    Je hebt trouwens je nieuwe bril op de foto's knap weten te verbergen!

    Al vast een hele goeie reis. En kies een goeie plek uit!

  • 29 Mei 2008 - 21:17

    Winnie:

    Hey Joep als je zin hebt om in Purmerend te golfen, mail me dan even!

    Groeten Winnie

  • 29 Mei 2008 - 22:21

    De Remco:

    Mooie verhalen. Volgende verhaal wordt waarschijnlijk nog mooier; namelijk met episodes uit Nederland. We worden hier elke avond klaargestoomd voor het EK. Vier dagen terugblik op EK'88. Zit nu de finale te kijken. Fellenkip momentjes hoor.

    Het wordt een mooie maand juni met jouw aanwezigheid tijdens een Oranje-titel!

    Groeten uit Mokum

    ps het is zondag 8 bij mij en niet zaterdag..

  • 30 Mei 2008 - 11:44

    Mam:

    Ja, Joep dan zijn de weken van uitkijken naar jou vakantie toch zomaar om!!
    Lekker dat je er bijna weer bent. Tot zondagmorgen op Schiphol! Jipieeeee kus mam

  • 30 Mei 2008 - 22:03

    Ria De Vries:

    Hoi Joep, we wensen jou een hele goeie reis en een heel fijn verblijf hier in Nederland. We kunnen ons voorstellen dat het weer leuk is om even naar Nederland te komen. Geniet van het voetballen.

    Henrike komt dan algauw veertien dagen achter jouw aan. Kijken wij ook weer naar uit.

    Lieve groetjes van Ria en Gezienus.

  • 31 Mei 2008 - 12:53

    Viola:

    Hoi Joep,

    Nog even en je bent er weer, morgen is de grote dag, voor ons ook! We moeten 7-1 winnen... Houd je op de hoogte! Veel plezier alvast de eerste dagen met familie en vrienden! Heerlijk weer even thuis!
    Groetjes, Viola

  • 10 Juni 2008 - 10:11

    Hoek:

    Veel plezier in Nederland en alvast gefeliciteerd ouwe (12 juni toch?)! Wat een helden gisteravond, van dat halve italiaanse was bij mij gister bijzonder weinig te merken!! ;-)

    Gr

  • 12 Juni 2008 - 11:33

    Emy:

    Heyyy Joep!! GEFELICITEERD!!Maak er een mooi feestje van hier in Nederland!!!

    Veel liefs Emy

  • 04 Juli 2008 - 13:01

    Sietse:

    Joep,

    Het was weer leuk je gezien te hebben. Helaas slechts 2 keer.
    Beetje stil qua voetbal nu. Ik ga nu maar voor de Tour de France.
    Tot snel!?

    Sietse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Joep

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 110966

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Suriname deel 2

Landen bezocht: