Piranha's bij Babunhol - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu Piranha's bij Babunhol - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu

Piranha's bij Babunhol

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

03 November 2008 | Suriname, Paramaribo

Het heeft even geduurd, maar hierbij dan toch eindelijk weer een verhaal. Dit verhaal staat natuurlijk in het teken van de vangst van 2 piranha’s in de Surinamerivier tijdens een teamuitje naar Babunhol!

Langzaam is er bij ons (Telenamic) een gewoonte ontstaan dat elk team eens in de zoveel tijd met elkaar er op uit gaat. Nu weet ik niet of het aan mij ligt, maar het team waarbij ik sinds het begin betrokken ben (en het langstzittende team) nog niet eerder op trip is geweest. Het was dus zaak om het rigoureus aan te pakken. We besloten daarom om met het hele team een dag naar het binnenland te gaan. Babunhol was de eindbestemming. Babunhol ligt vlakbij Afobaka aan de Surinamerivier. Voor de insiders: bij paal 85 linksaf.
Met 18 man vertrokken we vanaf het callcenter richting Babunhol. De Chinezen zijn de Afobakaweg aan het asfalteren, wat de weg in de toekomst beter begaanbaar moet maken. In de toekomst dus. Aangezien niemand meer wat aan onderhoud doet – aangezien de weg toch geasfalteerd wordt – is de weg zo stoffig dat je geen hand voor ogen ziet. Levensgevaarlijk, maar het hoort er bij zullen we maar zeggen. Eenmaal aangekomen in Babunhol werd al snel beslag gelegd op het huissie en de bomen vlakbij het water. Het huissie voor het neerplanten van het eten, de bomen voor het ophangen van de hangmatten. Dat blijft toch heerlijk relaxed!
Vlak na de aankomst besloot ik toch maar even het water op te gaan zoeken om wat te gaan vissen. Door de medewerkers van Babunhol werd vissen ten strengste verboden, omdat dit Piranha’s kan aantrekken. Die opmerking was alleen maar een teken om nog sneller de hengels klaar te maken, aangezien er dus flink wat piranha’s moesten zitten!
Na een paar minuten had ik beet. Eerst bleef ik wat rustig, omdat het gevoel niet heel anders was dan een Niketas of een groot stuk hout aan m’n hengel. Toen de piranha in zicht kwam was het toch een goed gevoel!
Vlak na de eerste piranha ving ik al snel een tweede. Het stikte er van. Ik hoefde maar een stukje kip in het water te gooien of ze doken er op af! Al met al was het ook wel vreemd. 2.5 Jaar vang ik geen fuck en in 5 minuten vang 2 piranha’s….Bizar.
We hebben natuurlijk niet alleen gevist. We hebben ook lekker gezwommen (in hetzelfde water als waar de piranha’s vandaan kwamen…), gechilled en vooral veel gegeten. Rond een uur of 6 vertrokken we weer terug naar Paramaribo waar nog een lange stapavond om me stond te wachten. Een heerlijk daggie dus!

Verder gaat alles z’n gangetje. Komende vrijdag zal Mark nog een persconferentie geven met betrekking tot Telenamic. Nu we samen zijn gegaan met Telesur is het toch wat makkelijker om naar buiten toe te treden. Komende vrijdag zal dan ook een flinke delegatie van de Surinaamse pers een rondleiding krijgen in het callcenter.
Hopelijk lukt om wat beelden hiervan om op internet te zetten. Vast leuk voor de thuisblijvers om wat beelden te zien en natuurlijk is het ook leuk om Mark even aan het woord te zien….
Komende vrijdag ga ik ook nog samen met Aarti naar Overbridge. Overbridge is een resort aan de Surinamerivier, te vergelijken met Babunhol. Er is een duidelijk verschil en dat is dat het zo’n 50 palen dichterbij ligt. Daar is vooral mijn auto’tje erg gelukkig mee!!

Nou, verder weinig nieuws hier vandaan. Natuurlijk heb ik ook de historische verkiezingen in Amerika gevolgd. We konden hier de hele avond live naar de NOS kijken. Ideaal dus. Ik denk dat deze verkiezingen over flink wat jaren in de geschiedenisboeken zal verschijnen. Bijzonder om dat mee te mogen maken.

De foto’s van bovenstaand verhaal staan onder de volgende link

http://www.mijnalbum.nl/Album=MPUIRC7Q

Gr,
Joep

Re- Viola: Alsnog gefeliciteerd. Zowel met je verjaardag als het feit dat je weer tante wordt. Leuk! Hoe staat het eigenlijk met het huis? Voor m’n gevoel moeten ze nu toch wel flink opschieten…Nou, tot snel!

Re-Hoek: Inderdaad bizar. Jouw vakantieplannen komen ook wat dichterbij he? Als ik in Nederland ben moeten we maar weer snel gaan klaverjassen. Kijken of ik dat nog kan

Re-Janou: Wat leuk wat van jou te horen! Het klopt inderdaad dat mijn definitie van “tijd” in de loop der jaren ietwat is “Versurinaamst.” :). Hoe gaat het verder in Breda? Denk je nog wel eens terug aan het Surinaamse?

Re-Ineke: Het Verre Oosten is ook niet slecht…Dank je wel!

Re-Martijn: Leuk berichie. Binnenkort tegen elkaar WII-en…Durf je het aan?

  • 03 November 2008 - 20:36

    Mervin:

    Jij kan ook alles he! Met een haakie aan een draad?

  • 03 November 2008 - 22:00

    Vaders:

    Joep, gaan we het naar 2,5 jaar zuchten en zeuren dan toch eindelijk meemaken? Jij een piranha aan de haak. En gelijk 2? Vertel!

  • 04 November 2008 - 07:59

    Lies:

    Spannend!!!!

  • 04 November 2008 - 09:25

    Miek:

    Is het ook op foto vastgelegd? Heb je getuigenverklaringen? ;)

  • 04 November 2008 - 18:00

    Mam:

    Je had het mij al verklapt toen ik je aan de telefoon had.Maar het verbaast mij niet hoor, ik wist dat jij het in je had!!!!Ik ben benieuwd hoe het er op de foto uitziet.Zoenen mam

  • 05 November 2008 - 09:20

    Vaders:

    Hoe lang ben je eigenlijk van plan de spanning er in te houden?

  • 06 November 2008 - 09:22

    Miek:

    Leuk zeg, leuke foto's, ook van de piranha, en genoeg getuigen zo te zien ;).
    Ziet er ook erg mooi uit daar, jammer dat het zover rijden is, anders was je er vast wel eerder geweest. Fijn weekend in Overbridge straks (hebben jullie trouwens meerdere Aarti's daar of ben ik gek geworden, ze lijkt niet echt nl....). Hebben je nog meer tripjes op het programma voordat je terugkomt of is Overbridge je laatste? Lijkt me nl. heel vreemd... Ach, je komt vast nog vaker in Suriname :).

    Dikke zoenen van ons

  • 06 November 2008 - 10:29

    Martijn:

    Wii-en. ik zal hem meenemen naar texel. maar ik heb gelukkig nog de tijd om te oefenen. of hebben ze daar ook de wii al uitgevonden.

  • 06 November 2008 - 17:00

    Vaders:

    Wat heerlijk om die foto's te zien. Is toch wel een heel apart sfeertje daar! Hier ook, maar dan anders zal ik maar zeggen. Maar dat ga je binnenkort zelf weer ontdekken.
    Voor mij was je al een held, maar nu helemaal. Twee giant-piranha's binnen vijf minuten! En dan die actiefoto! of je ter plekke nog een piranha met je handen wil vangen.
    Jongen, we zijn trots op je!
    Mega boksi

  • 10 November 2008 - 21:59

    Sietse:

    Ha Joep,

    Nog ffies. Kijk ernaar uit om je weer te zien. Tot snel!

    Sietse

  • 19 November 2008 - 23:15

    Marrie:

    Hallo Joep, ja je ziet het goed ik reageer. Je bent bij ons een tijd uit de lucht geweest. Maar je komt er pas achter dat je reageren moet wanneer je eigen familie zover zit. Gerard in Z Afrika en Marit in New Zealand jij in Suriname jullie doen er wat aan.
    Ik heb je foto`s bekeken. Ziet er gezellig uit je team uitje. Geniet er nog lekker van en tot over een paar weken.
    Groeten Marrie

  • 22 November 2008 - 17:27

    Hoek:

    Het is poker dat de klok slaat tegenwoordig Joep... Maar dat zullen we dan ook zeker en vast eens doen! Succes met de laatste loodjes!

    Gr

  • 26 November 2008 - 17:26

    Mam:

    Nog een weekje Joep. Het wordt nu wel spannend voor jou. Ik hoop, dat je nog kunt genieten van de dagen in Suriname. Gelukkig kan je zeggen: tot ziens!! Dat maakt het ietsje makkelijker. Tot volgende week lieve schat. Kus mam

  • 03 December 2008 - 14:50

    Miek:

    Nog maar 2 nachtjes... :D

  • 04 December 2008 - 08:57

    Mam:

    vandaag je laatste dag in Suri!! Heftig Joep. Afscheid nemen valt niet mee.Goede reis en tot morgen. Hug van mam

  • 04 December 2008 - 10:42

    Nuela:

    Het is zo ver Joep.
    Over een paar uur zit je in het vliegtuig.
    Afscheid nemen is lastig met tranen nog droeviger!!!
    Maar met de vis aan je sleutelhanger zul je elke dag eraan herrinnert worden dat Suriname een leuke tijd was.
    groeten uit Switi Sranan

    Nuela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Joep

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 110961

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Suriname deel 2

Landen bezocht: