Lisa, Mark en Leon in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu Lisa, Mark en Leon in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu

Lisa, Mark en Leon in Suriname

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

28 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Ik heb er altijd een beetje problemen mee als mensen hun beloftes niet nakomen, maar nu moet ik bekennen dat ik zelf schuldig ben aan dit vergrijp. Ik heb vrijwel geen foto’s van Lisa en Mark hier in Suriname. Dan maar met woorden hun verblijf hier beschrijven:

Ze hebben in ieder geval flink genoten hier in Suriname. Ze zijn (in de stromende regen) naar Brownsberg geweest, ze zijn naar een hotel gefietst (35 kilometer verderop) en natuurlijk hebben ze het uitgaansleven van Paramaribo ontdekt. Verder was het voor Lisa natuurlijk erg leuk om nou eens de omgeving te zien waarin ik “bivakeer” en om de personen te ontmoeten waar ik nou elke dag mee omga. Voor mezelf was het natuurlijk ook erg leuk om m’n kleine zusje hier te hebben. Daarnaast kon ik nu eens goed kennis maken met m’n zwager. Al met al dus gezellige en nuttige 10 dagen.

Terwijl Lisa en Mark hier nog waren kwam ook Leon aan op Zanderij. Leon blijft voor 2.5 weken hier in Suriname. Leon heeft ook al veel ondernomen (binnenland, fietsen naar Domburg, dolfijnentoer) en gaat ook nog veel ondernemen (nachtleven Paramaribo en reuzenschildpadden bekijken).
Afgelopen zondag ben ik nog samen met Leon en Manuel naar een voetbalwedstrijd uit de Surinaamse eredivisie geweest. Was erg prettig om weer eens een wedstrijdje in het echt te zien. Daarnaast blijft het altijd leuk om te zien hoe de zaken in een andere cultuur (lees: Surinaamse) worden geregeld. Toen er al na 5 minuten werd gescoord was het wachten op bijwerken van scorebord. Dat is vanzelfsprekend nog niet electronisch geregeld. Dat gaat met van die mooie bordjes. Toen het scorebord na een paar minuten nog steeds op 0-0 stond moest er toch wel iets mis zijn. En al snel ontdekten we het probleem. De persoon die verantwoordelijk was voor het bijhouden van het desbetreffende bord was naast het veld op een houten kist aan het dromen over waarschijnlijk hele mooie dingen in het leven. Toen een omstander dit opmerkte besloot deze maar zelf het bord bij te werken. Dit alles heeft toch wel z’n charme moet ik zeggen en dat gaat niet vervelen.

Verder gaat met mij ook alles z’n gangetje. Over 1.5 week vertrek ik met Aarti naar Tobago en Barbados. We zijn nog wel afhankelijk van een aantal factoren om de vakantie soepel te laten verlopen. Zo lijkt het er op dat de luchtverkeersleiders alhier weer eens gaan staken ivm slechte werkomstandigheden. Als ze gaan staken zou dat wel eens kunnen betekenen dat we onze aansluiting naar Barbados gaan missen, omdat we dan niet s’morgens, maar s’middags naar Trinidad vertrekken. Als we al vertrekken. Ook is mijn verblijfsvergunning hier weer eens verlopen, wat ook weer een spannend verhaal zal worden op het vliegveld. Ik maak me er allemaal een beetje zorgen over en zal blij zijn als we daar op het strand met een cocktail in ons hand zitten. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit! En ja…daar zal ik wel foto’s maken.

Gr,
Joep

Ps. Oh ja, vanaf zondag doe ik mee met de Open Surinaamse Squash-kampioenschappen. Ik doe mee in de hoogste poule, wat betekent dat ik sowieso bij de eerste 10 squashers van Suriname zit. Klinkt goed toch?!

Re-Helene: Kijken of je wint...:)

Re-Hidde: Zal ik niet doen hoor met Ado. Ik vind het zelfs wel een beetje sneu wat er in je stadje gebeurd. Hoe is het verder met de studie en dergelijke?

Re-Vi: Nog even en de competitie begint weer. Lekker zeker? Heb je afgelopen tijd nog een beetje kunnen tennissen? En het feest van Luba ondertussen achter de rug? Hoe is het op het werk? Draait je nieuwe vestiging alweer als een tierelier?

Re-Marjolein: daar heb jij gelijk in. We zijn dan ook bezig om weer een pas van Tor te regelen :)

Re-Emy: Ik probeer inderdaad wel bewust te blijven van het feit dat het leven hier wel erg relaxed is. Ben je nog op wintersport geweest? Dat mis ik hier wel hoor....

Re-Miek: Nogmaals sorry: geen foto's.

  • 28 Februari 2008 - 18:12

    Mam:

    Ja, ik ben de eerste!!!

  • 28 Februari 2008 - 18:17

    Mam:

    Hoi Joep,
    Lisa heeft wel een paar fotootjes om op je site te zetten.
    Jammer dat hun bezoek al weer achter de rug is. Wat gaat de tijd toch snel. Nu jij nog op vakantie met Aarti. Ik hoop voor jullie dat het goed afloopt. Pap en ik gaan zo naar Het Park, dus ik ga mij verkleden. Mijn reactie staat in ieder geval boven aan !!!
    Dikke kus van mam

  • 28 Februari 2008 - 18:27

    Vaders:

    Daar ben ik lekker mee! Eerst Lisa getroost, dat er geen foto's van haar en Mark op je website staan. En verder je moeder tot kalmte gemaand, want die staat hier in huis al te verkondigen dat het toch wel heel leuk zou zijn als onze zoon kampioen van Suriname wordt... Maar dat van die foto's, die er dus niet op staan, vind ik ook wel heel erg jammer. Al mijn hoop is nu gevestigd op Henrike. En wat het squashen betreft: daarvoor geldt hetzelfde als met tennissen: als je maar plezier in hebt (en als je wint heb je meer plezier)!

    Prettig leven daar verder en tot morgen via de vrijdagmail.

  • 02 Maart 2008 - 11:57

    Miek:

    Hai broer,
    Wat jammer, geen foto's. Maar op die van Lisa en Mark was te zien dat zij, en jij vast ook wel, het heerlijk hebben gehad. Nu aftellen tot je vakantie he, dat is helemaal een heerlijk vooruitzicht!!! Wij gaan 26 april 'n weekje naar Spanje en ik ben ook al begonnen met aftellen...
    Groetjes daar, dikke kus, zus

  • 02 Maart 2008 - 17:49

    Henrike:

    Ha Joep,

    Leuk verhaal weer hoor...moet even reageren want ik zie de krabbel van je vader en moet hem helaas teleurstellen. Ik heb wel foto's gemaakt, maar toen ik gisteren het foto toestel pakt voor de verjari van Mark was onze kaart leeg...er stonden geen foto's meer op. Zal nog even kijken op andere kaartjes, maar ik ben bang...

    Gelukkig heb ik al wel leuke foto's gezien op Lisa haar hyves...(maakt het een beetje goed)

    Groeten!

  • 03 Maart 2008 - 17:11

    Vaders:

    He man, ik zag in De Ware Tijd net de aankondiging van het squash-toernooi waar je aan mee doet. Heb ook je tegenstanders in de poule even bekeken en die Gunnar Gullit, is dat de broer van ...?? Heftig!
    En wil je tegen Henrike zeggen dat ik het erg jammer vind van die foto's. En vraag dan gelijk even of ze soms ook de 30 al nadert.
    Groetjes daar.

  • 04 Maart 2008 - 11:47

    Hélène :

    Hoi Joep,

    bedankt voor het lenen van je skipak!
    We zijn even paar dagen geweest.

    We waren voor de eerste keer.
    Ik ging best heel goed.
    Marchel ging iets minder, de snelheid zat niet meer in je pak.

    Een hele prettige vakantie,

    groet Hélène

  • 04 Maart 2008 - 19:58

    Hoek:

    Idd, Andrew kampioen hoor... in de 3e klasse weliswaar, dat had hij er waarschijnlijk niet bij vermeld. huHA! Ik coordineer nog altijd de competities op het USC ja. Volgend jaar gaan we terug naar Zuid-Amerika, misschien wordt het dan toch tijd om ook eens Suriname te gaan aandoen!! Grtz voor nu.

    Gr,

    Hoek

  • 09 Maart 2008 - 03:58

    Duitsland:

    Heb je zaterdagavond (rond 00:00 SNT) nog even geprobeerd te bellen kerel (je lag vast te pitten): hele fijne vakantie man!! Geniet ervan saampjes! Je/jullie hebben het echt verdiend...

    Ciao, brasa
    Ilja


  • 11 Maart 2008 - 14:17

    Emy:

    Heyyy Joep! Ik ga over 2 weken nog op wintersport met Winnie, Ros en haar vriendje!!! Ben benieuwd of Ros vorderingen heeft gemaakt!! Ik zie jullie nog achter elkaar naar beneden komen met de billen naar achteren!! Haha Mooi! Jij een hele fijne vakantie!!!

    Liefs Emy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Joep

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 110968

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Suriname deel 2

Landen bezocht: