Harm en Ellen op schema - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu Harm en Ellen op schema - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu

Harm en Ellen op schema

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

16 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

De titel slaat op het strakke schema dat Ellen en Harm van te voren hebben gemaakt, voordat ze naar Suriname kwamen. Ellen en Harm zijn zaterdag 5 januari aangekomen op Zanderij en blijven voor een kleine 3 weken hier in Suriname, in mijn huis. Ze hebben in een week tijd al veel gedaan (Brownsberg, Jaw Jaw, fietsen in Commewijne en naar Fort Zeelandia). Dat is ook wel noodzakelijk om het schema aan te houden. Harm en ik pesten Ellen een klein beetje met haar schema, omdat vakantie toch iets is van relaxen en dat is toch helemaal het geval als je naar Suriname komt. Gelukkig is iedereen anders en vermaken ze zich beiden nog opperbest hier in Suriname. Het is dan ook erg gezellig om weer bezoek te hebben.

Naast het bezoek is het ook allemaal weer drukker dan de vorige keer toen ik een berichie schreef. Zohair heeft een geweldige tijd op Tobago gehad en kwam eind december terug (een paar dagen later dan gepland ivm een langdurige staking van de luchtverkeersleiders van Suriname. Als dat in maart maar opgelost is). Manuel is ook weer in het land, na een vakantie van een maand in Nederland. Vooral van de voetbalprogramma’s heeft hij erg genoten in het Nederland. Dat is toch van een “iets” hoger niveau dan hier.
Samen met Manuel, Zohair, Lidewij (vriendin van Zohair) en Aarti hebben we oud en nieuw in de stad gevierd. Eerst hebben we vanzelfsprekend een pagara afgeschoten bij het callcenter om de kwade geesten van het oude jaar te verjagen. Met piepende oren zijn we daarna naar het centrum gegaan, waar de straten alweer bezaaid waren met rood vuurwerkpapier. Het was – net als vorig jaar – weer een groot feest met veel bandjes, drinken, eten en vooral heel veel vuurwerk. Na het feest in het centrum zijn we allen naar huis gegaan om even wat uit te rusten om s’avonds de jaarwisseling met z’n allen bij de familie Kanhai te vieren. Het zou niet zo groots uitgepakt worden als vorig jaar, maar toen we er eenmaal waren werd toch besloten de muziekinstallatie wat uit te breiden en om toch maar iets meer eten te maken dan van te voren was gepland. Zo werd het alsnog heel erg gezellig met wederom veel vuurwerk (mijn zelf ingeslagen vuurwerk voldeed aan alle verwachtingen). Rond 3-en zijn we naar huis gegaan.

En nu is het dan alweer halverwege januari in 2008. Het jaar is voor mij druk begonnen. Door de afwezigheid van Mark is het gewoon erg druk op het werk. Neemt niet weg dat ik dat eigenlijk best leuk vind en dat ik me eigenlijk maar verveel als ik niet met een rooie kop door het callcenter rondloop. Al hoop ik nu niet dat deze woorden tegen me gebruikt zullen worden…J.

Verder is in het Surinaamse straatleven nog weinig veranderd. De politiek is nog een grote bende waarbij het moddergooien een dagelijkse bezigheid is geworden voor de meeste politici. Opvallend is dat de begrotingsbehandeling nu wordt gevoerd zonder oppositie. Die weigeren plaats te nemen bij de begrotingsbehandeling in verband met de vechtpartij waar ik al eerder over heb geschreven. Best handig zo’n begrotingsbehandeling zonder oppositie. Krijg je niet zo veel vragen en dat schiet tenminste een beetje op.

Nou, dat was het weer even vanuit het Surinaamse. Ik ga later vandaag een potje tennissen met Harm bij Residence Inn. Ik ben benieuwd of ik het nog een beetje kan!

Foto’s van oud en nieuw op het callcenter en bij de Kanhai’s staan onder de volgende link (in de stad had ik m’n fototoestel niet bij me. Beetje knullig, ik weet het).

http://www.mijnalbum.nl/Album=GGUWQ78Y

Gr.
Joep



Re-Marchel & Helene: Jullie ook een heel gezond en succesvol 2008 toegewenst.

Re-Marjolein: Dat komt goed. Dank je. Jij ook een goed 2008? Ga je dit jaar (nou eens) afstuderen? ;)

Re-Martine: Alles goed gegaan hoor. Al m'n 9 vingers zitten er nog aan..oh oh..;). Jij ook de beste wensen. Hoe was de jaarwisseling? Hoe bevalt je huisje?

Re-Sietse: Ik ben ook toe aan Summer of '69 man! Bijna 2 jaar lang hiphop, reaggae en R&B doet je verlangen naar dat soort klassiekers! Hoe was je uiteinde? Nog samen met de KSC gevierd?

Re-Familie Flierman: Dat zijn inderdaad hele mooie voornemens....Ze hebben hier ook oliebollen hoor! Appelflappen niet, maar dat geeft niet aangezien ik daar zelf ook niet zo dol op ben. Het vuurwerk was ook hier geweldig. Beste wensen nog....

Re-Viola: Bedankt voor je lieve berichtje. Wij gaan elkaar zeker zien in juni. Ik hoop tegen die tijd al een balletje met je te slaan. Kan ik dan al langskomen in je nieuwe huis? Ben erg benieuwd! Gefeliciteerd nog....Nou, we spreken en mailen elkaar.

Re-Ineke: Dank je wel. Beste wensen voor jou en Roy natuurlijk ook!

Re-Aline: Gelukkig komt Mark zometeen aan op Zanderij en wacht morgen een flinke stapel werk op hem. Dat weet hij nog niet, maar daar komt hij morgen wel achter. Ik hoop dat de oud en nieuw foto’s aan de verwachtingen voldoen, aangezien ik geen foto’s van de stad heb. Misschien volgen die later nog.

Re-Michiel: Praatjesmaker...:). Hoe staat het nou met je afstuderen man? 6 Punten in 1 seizoen tegen Van Gaal, ehhh AZ is ook niet teleurstellend. 30 Januari is de dag he?! We spreken elkaar daarna zeker nog wel. Afhankelijk van de uitslag besluiten we wel wie wie belt...;)

  • 16 Januari 2008 - 18:51

    Miek:

    Jee Joep, leuk weer foto's van je te zien! Hang je zelf ook nog 'n beetje de toerist uit, of laat je dat aan Harm en Ellen over? Willen natuurlijk ook van hun weer graag foto's zien, en dan vooral met jezelf erop :-)

    Denk je nog aan die foto die Manuel had gemaakt bij La Caff? Die wil ik nog wel zien hoor!

    Groetjes daar weer en we bellen snel!
    Dikke kus

  • 16 Januari 2008 - 20:24

    Marjolein:

    Leuk weer een bericht! Goed te horen dat het nog steeds goed vertoeven is in sranan!
    Helaas moet ik je teleurstellen, ook in 2008 ga ik niet afstuderen! Het wordt april 2009! haha!
    Lig je nog wel eens bij Torarica? Blijf het missen hoor! X

  • 18 Januari 2008 - 17:51

    Janou:

    Hey Joep,

    Na een tijdje radiostilte, maar weer eens een berichtje uit Breda. Allereerst de beste wensen nog... beetje laat, maar ach, op z'n surinaams natuurlijk ;)
    Voor mij inmiddels alweer twee jaar geleden dat het vliegtuig vertrok. Tijd vliegt.
    Mis het wel nog af en toe, maar de staatsloterij is helaas nog steeds niet op mijn adres gevallen.
    Maar hoe gaat het daar? Nog altijd goed naar je zin?

    Ik hou je verhaaltjes in ieder geval nog trouw bij.

    Bigi brasa Janou

  • 20 Januari 2008 - 19:31

    Wouter:

    Hi Joep,

    Leuk weer een update! Van hier de beste wensen voor 2008 en Alyssa vroeg zich af of jullie 'zielig' zijn nu elkaar niet vaak meer spreken. Ik mis het 'live' contact met jullie in Suriname wel.

    Groeten
    Wouter & Co

  • 22 Januari 2008 - 20:32

    Hoek:

    Het was gewoon tijd voor weer eens bericht! Het gaat nog steeds goed lees ik, dat is mooi! Hier ook alles nog altijd op rolletjes, ik drop wel weer eens langs op de site voor de updates!!
    Groeten! Ik zat bij dat schandalige verlies van Ajax tegen NAC voor de beker in een NAC-vak! Dat was dan wel weer erg grappig met die leipe Bredaers!

  • 25 Januari 2008 - 12:37

    Michiel:

    Geinig stukkie weer ouwe. Afstuderen gaat stabiel. Laten we inderdaad afspreken dat de uitslag bepaald wie-wie belt (hoewel dit nog tamelijk weinig vastlegd)

  • 29 Januari 2008 - 09:18

    Sharon:

    Heey Joep

    Ik kwam erachter dat ik al een tijdje je site niet had bezocht, dus vond dat daar maar verandering in moest komen.

    Erg leuk om je wilde oud en nieuw verhaal te lezen, alle vingers heb je nog;)
    Leuk om ook weer wat foto's te kijken, en zag ik dat nou goed heb je een hondje? Of is die van iemand anders, nou ja hij staat je goed in ieder geval.

    Heel veel liefs Sharon

  • 31 Januari 2008 - 08:51

    Michiel:

    Hey man,

    Hoe is het? Gister nog voetbal gekeken? Succes in de play-offs! (sorry kan het niet laten).

    Michiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Joep

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 110971

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Suriname deel 2

Landen bezocht: