Andrew en Michelle deel 2 + voetbalanalyse - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu Andrew en Michelle deel 2 + voetbalanalyse - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu

Andrew en Michelle deel 2 + voetbalanalyse

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

22 November 2007 | Suriname, Paramaribo

Terwijl ik nadenk over hetgeen ik dit keer moet schrijven zie ik het Nederlands elftal op de achtergrond afgaan tegen Wit Rusland. Ik denk dat het op dit moment niet uitmaakt tegen wie Nederland speelt, aangezien we tegen iedereen af zullen gaan. Waar dat aan ligt? Het antwoord is voor mij simpel: de bondscoach. Zelden heb ik zo’n onsamenhangend team zien voetballen als dit Nederlands elftal. Het lijkt wel op een pupillenelftal dat voor het eerst met elkaar voetbalt. Maar goed, terwijl ik dit opschrijf besef ik ook dat deze site niet het platform is om mijn onvrede te uiten, maar waar moet dat dan? Iedereen ziet toch dat we op deze manier geen Europees Kampioen kunnen worden? Wie dan bondscoach moet worden? Foppe de Haan heeft denk ik wel bewezen dat hij een ploeg op een kampioenschap tot grote hoogte kan laten stijgen. Bij deze doe ik dus een oproep om Foppe de Haan bondscoach te laten worden. Hopelijk komt Henk Kessler eens een kijkje nemen op waarbenjij.nu en heeft bovenstaand stukje toch nog zin gehad, behalve dat het helpt mijn frustratie omtrent dit onderwerp enigszins kwijt te raken.

Ik kan het nu natuurlijk niet laten om een “Toine van Peperstraten-bruggetje” te maken naar mijn vakantie in juni en het EK dat dan gespeeld wordt. De eerst volgende keer dat ik naar Europa ga zal namelijk medio juni zijn tijdens het EK voetbal. Ik vond het leuk om een dergelijk kampioenschap hier in Suriname mee te maken, maar 1 keer vond ik echt genoeg. Tevens verwacht ik nog wel wat kaarten te kunnen krijgen dus dan zal ik samen met vaders naar Oostenrijk en/of Zwitserland gaan.
Echter voordat ik op vakantie naar Nederland zal gaan, zal ik eerst in maart nog naar Tobago en Dominica gaan voor een korte vakantie. Dergelijke bounty-eilandjes liggen hier zo dichtbij dat het zonde is om daar niet even op vakantie gaan.

Bovenstaande is echter ver vooruit gekeken. Eerst staan nog de feestdagen voor de deur en natuurlijk het vele bezoek vanuit Nederland wat nog hier zal verblijven. Andrew en Michelle zijn dinsdag weer naar Nederland vertrokken. Ze hebben hier de laatste weken nog erg genoten. De binnenlandtrip was mooi, Tobago was regenachtig maar mooi en het fietsen in Paramaribo en omstreken erg warm, maar ook erg leuk!
Komende week komen Annemieke (m’n zus) en Anne (vriendin van m’n zus) voor 10 dagen langs. Erg leuk om ze weer te ontvangen.

Verder staan er hier in Suriname twee nieuwsitems in het middelpunt. Als eerste natuurlijk het decemberproces waarbij Bouterse eindelijk terecht komt te staan voor de decembermoorden. Hopelijk wordt hij veroordeeld, maar Suriname zou Suriname niet zijn als dit zonder slag of stoot zou gebeuren en het zou me daarom niet verbazen als het proces op niets uitloopt. Het nieuws over het decemberproces wordt op dit moment echter ondergesneeuwd door het nieuws over twee nieuwe mobiele telefonie providers die komend weekeinde “live”zullen gaan in Suriname. Al jaren heeft Telesur (de Surinaamse KPN) een monopoliepositie op het gebied van telefonie en internet. De Caricom (de Carbische vorm van de Europese Unie waarbij Suriname aangesloten is) stelt echter verplicht dat de mobiele markt open is en dat heeft er voor gezorgd dat Digicel (een grote Caribische speler) en Uniqa (een Surinaamse provider) met een hoop poeha de Surinaamse consument voor zich probeert te winnen. Dat levert wel leuke taferelen op moet ik zeggen. Vrijwel elk televisieprogramma wordt op dit moment gesponsord door een van de drie providers. Ook op straat is de concurrentiestrijd te merken. Zo rijdt de ene auto met vlaggetjes van Telesur rondt en loopt daarnaast weer iemand in kleren met de kleuren van Digicel. Als alle verhalen kloppen krijgen we ook nog twee grote optredens komend weekeinde op het Onafhankelijkheidsplein. Als alles goed gaat komt zaterdag Akon optreden (geregeld door Uniqa) en zondag Sean Paul (geregeld door Digicel). Ik ben benieuwd!

Nou, dat was het weer voor even. Volgende keer natuurlijk een update van de perikelen rond Telesur, Digicel en Uniqa en een verhaal over het bezoek van Annemieke en Anne. Hopelijk hebben we tegen die tijd al een andere bondscoach.

Er staan wat foto's van van alles en nog wat op deze site:

http://www.mijnalbum.nl/Album=GH7VM4KM

Ook hebben we nog een foto van een avondje uit van vorige week:

http://www.partypixsuriname.com/photos/details.php?cat_id=286&image_id=22417

Gr,
Joep

Re-familie Flierman: Leuk dat jullie de site ook even bezocht hebben! Andrew en Michelle zitten al lang en breed weer thuis. Ik geloof wel dat ze genoten hebben. Gelukkig maar! Komend weekeinde weer storm he?

Re-Suzan: Hey! Hoe gaat het met jou? Alweer ontslag genomen? Dat is snel! Naar wat voor baan ben je nu op zoek? Hou je het nog een beetje uit met de ouwe Duitser? Sterkte er mee...;). Binnenkort weer oud en nieuw bij de familie Kanhai. Vorig jaar was je hier nog...

Re-Thea en Jan: Volgens mij ben ik vergeten de groeten te doen...Excuus :(. Bedankt verder!

Re-(T)Annemieke: Met 11 november hoort het eigenlijk ook een beetje slecht weer te zijn. Kan het me niet anders herinneren eigenlijk. Heftig die operatie van Niels. Wist ik niet. Gelukkig gaat alles weer goed. Groeten daar!

Re-Annemieke: Nog maar een paar nachtjes inderdaad! Vergeet je de VI's en de harde schijf niet?!

  • 22 November 2007 - 19:15

    Miek:

    VI's!!! Goed dat je het zegt ;-), en een Sportweekje zal het vast ook goed doen bij je, toch? Geloof dat ons' mam al tandenstokers en hagelslag voor je klaar heeft liggen :). Ik moet van 't weekend maar alvast de koffer opengooien zodat ik kan beginnen met verzamelen. Nu ligt nog overal wat.
    Zorg jij dat je pap z'n schoenen hebt liggen zodat die weer mee terugkunnen? :)

    Hier verder alles goed, maar heb je natuurlijk net nog gesproken. Martijn begint nu wel 'n klein beetje pijn te voelen, hopelijk is dat goed te onderdrukken met paracetamol ofzo.

    Tot over 5 nachtjes!
    Kus Miek

  • 22 November 2007 - 20:50

    Henk Kessler:

    Best Joep, ik kijk elke avond even op "waarbenjij.nu". Dat komt omdat Dickie en Leo en Guus en Pimmetje en sinds kort ook Rudie en Koetje ook in het buitenland zitten en ik hoop dat die ook nog eens een dagboek op deze site bij gaan houden. Maar ik heb met belangstelling je kritische bijdrage gelezen. En ik moet je bekennen: ik weet het niet meer. Je moet weten, verstand van voetbal heb ik niet echt (alleen jammer dat iedereen dat elke keer weer zo nadrukkelijk laat blijken) en ik laat me dan ook adviseren door Johan. Ik zal Johan straks nog even bellen, want die heb jij ook nog eens ontmoet in Frankrijk geloof ik. Maar elke keer als ik die spreek zegt ie dat ie het zo slecht nog niet vond. Dat de bedoeling goed was, maar de uitvoering niet. En dat de coach daar niets aan kan doen. En dan zegt Marco hetzelfde. En Schippie knikt dan, dus als jurist kan ik dat ook niet meer volgen.
    Ik hoop je samen met je vaders te ontmoeten tijdens de komende EK. Kunnen we het er samen even over hebben.


  • 22 November 2007 - 20:54

    Vaders:

    Ik wist dat je vanavond je site bij zou werken en dat het vooral over voetbal zou gaan. Want je belde me maar drie keer tijdens de wedstrijd gisteravond. Een advies: maak je niet dik. Vorige keer werd Griekenland Europees kampioen en ooit won Denemarken ook met een BGZ (Bij elkaar Geraapt Zootje). Dus wie weet.
    Maar het is altijd weer leuk een verhaaltje van je te lezen en vooral ook foto's van je leven in Suriname te zien.
    Blijft geweldig om dat kort geleden weer meegemaakt te hebben.
    Morgen praat ik je één op één weer verder bij.....

  • 29 November 2007 - 11:23

    Mam:

    Hoi Joep,
    Ondertussen zijn de meiden aangekomen!
    Veel plezier met Anne en Annemieke, meiden ook veel plezier met en bij Joep,
    Groetjes en kus mam

  • 30 November 2007 - 07:18

    Vaders:

    Joep, hulde voor de EERVOLLE VERMELDING die je ten deel is gevallen bij de verkiezing van TEAMLEIDER van het jaar gisteravond in Amsterdam.

    Voor ons ben je vanzelfsprekend de onbetwiste winnaar!


  • 01 December 2007 - 21:40

    Miek:

    Ja, wij zijn aangekomen en zitten al helemaal lekker in het Surinaamse ritme! Heerlijk om weer even hier bij Joep te zijn! Leuk om ook weer veel nieuwe dingen te zien, en gewoon lekker 'n beetje vakantie te vieren :D.

    Aangezien Joep niet echt meer van de foto's is volgens mij (ik heb 'm sinds we hier zijn nog geen moment met 'n camera gezien) gok ik dat er niet echt verhalen over ons verblijf met foto's op de site gaan verschijnen... :(.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Joep

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 110972

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Suriname deel 2

Landen bezocht: