Oud en Nieuw 2006/2007! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw 2006/2007! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw 2006/2007!

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

02 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Allereerst wil ik van deze plek gebruik maken om alle (trouwe) lezers van deze site een gelukkig, sportief en vooral gezond 2007 toe te wensen!

Een korte terugblik leert mij dat het voor mij natuurlijk een bijzonder jaar is geweest. Een jaar waarin mijn grote droom in vervulling is gegaan door naar het buitenland te vertrekken om daar minimaal een jaar te gaan werken. Tot nu toe heeft het alle verwachtingen waar gemaakt. Als ik daarnaast kijk naar hoe voorspoedig het gaat in mijn omgeving (familie, vrienden), dan kan ik alleen maar hopen dat 2007 net zo'n jaar wordt als 2006. Ik hoop van harte dat iedereen op deze manier terugkijkt op 2006.

Dan natuurlijk weer over naar de orde van de dag en dat is dat het afgelopen weekend "owroe jari" was, of te wel oudjaar. Ik kondigde vooraf al aan dat het een spetterend feest moest worden en dat was het ook. Vrijdag begon ons weekend met een borrel op het werk. Het is hier gebruikelijk voor elk bedrijf om aan het eind van de laatste werkdag van het jaar een "pagara", of te wel "mat" af te schieten om de boze geesten te verjagen. Prima zaak natuurlijk, waar wij graag aan meedoen. Wel kreeg ik het idee dat de knallers in de pagara hier iets groter en harder zijn dan in Nederland. Allemachtig, wat een takkeherrie. Wat ik toen nog niet wist was dat zaterdag de hele stad bezaaid lag met pagara's. Zaterdagmiddag om 12.00 uur was ik in de stad met Mark en Henrike en toen ging het helemaal "los". Het deed ons denken aan koninginnedag, alleen dan met "wat meer" vuurwerk. In de stad ontmoetten we Aarti, Amit, Rewi, Ilja en Suzan en samen maakten we er een mooie dag van. Het bier in combinatie met de felle zon hakte er echter goed in, waardoor we allen om 17.00 uur al voor pampus lagen. S'avonds nog ff lekker gechilled, maar niet meer de stad in gegaan.

Zondag zijn Henrike, Suzan, Ilja en ik eerst naar het Vat gegaan waar er (hoe verrassend) een pagarra estafette werd gehouden. Daarnaast was er een leuk caribisch bandje dus al met al was het goed toeven. s'Avonds zijn we met Mark, Henrike, Ilja en Suzan naar de familie Kanhai gegaan om daar het oud en nieuw op z'n Hindoestaans te vieren. Kort gezegd was het groot feest! We hadden veel vuurwerk, veel Hindoestaanse muziek (nog ff en ik ga het gejengel echt waarderen), veel eten en vooral veel drank. De hele avond en nacht hebben we "gedanst" (de Kanhai's konden hun ogen niet geloven wat betreft mijn danskwaliteiten...en dat is niet in positieve zin bedoelt...) en gedronken.
Maandag vrijwel de hele dag brak in de hangmat voetbal gekeken en vandaag kwam de klap in de vorm van een wekker die om 4.15 loeide.

Het normale leventje gaat hier weer beginnen en dat zal wel weer even wennen zijn...Januari blijft tenslotte natuurlijk een maand waarin weinig te beleven valt. Ook ik heb hier voor de komende tijd niet heel veel plannen, behalve werken, voetballen (foto's van het voetballen volgen de volgende keer) en zwemmen. Toch zal ik jullie ook komende maand en jaar bijna wekelijks op de hoogte houden...Alleen al om komende sinterklaas m'n vader weer wat werk te bezorgen om alle verhalen, reacties en foto's uit te printen...Nog bedankt vaders. Erg leuk.

De foto's van bovenstaand verhaal staan onder de volgende link:
http://www.mijnalbum.nl/Album=YE7GXKYG

Groeten,
Joep

  • 02 Januari 2007 - 20:55

    Sietse:

    Joep,
    ik hoop voor je dat je dus net zo'n jaar als 2006 gaat beleven. De beste wensen vanuit Utreg!

  • 02 Januari 2007 - 21:47

    Vaders:

    Geen probleem, ik doe het graag en op m'n werk vinden ze het vast wel goed dat ik het nog een keer uitprint ........
    Leuke serie foto's! Snap nu beter waarom je het eind dit jaar nog een keer mee wil maken, maar het is nog wel lang! Misschien toch nog maar een keer tussentijds op bezoek komen?

  • 03 Januari 2007 - 13:47

    Hidde:

    He Joep de beste wensen daar in Suriname

  • 03 Januari 2007 - 14:39

    Winnie:

    Ook van mijn kant de beste wensen en een mooi 2007 in Suriname!

  • 03 Januari 2007 - 19:56

    Hélène & Marchel:

    een heel goed 2007 !

  • 03 Januari 2007 - 20:42

    Sharon:

    Heey Joep.
    beetje laat maar jij ook een heel goed 2007 gewenst he.
    Weer erg leuk om te genieten van je mooie verhalen, ook in 2007.

    liefs sher

  • 04 Januari 2007 - 19:00

    Miek:

    Allerdikste, meeste, beste wensen voor nog een fantastisch jaartje Paramaribo!!! :D

    Met misschien nog wel 'n uitstapje naar NL toch? ;-)

    Kus Miek

  • 05 Januari 2007 - 15:32

    Emy:

    Weet je ook wat dat is, oud en nieuw in Suriname!!! Alsof heel Suriname onploft, maar super mooi! En niet te vergeten, de aller beste wensen!! Maak er wat van dit jaar in het mooie Suriname!! Liefs!

  • 06 Januari 2007 - 09:48

    Vietje:

    Hee Joep! Klinkt goed allemaal en ook erg bekend! Op Aruba hadden we ook van die mega knallers. Toen was het zo dat iedere keer als er een winkel dicht ging (de 31ste) staken ze een miljoenenklapper af. Echter iedere winkelier had er wel een. Gekkenhuis dus! Hier mocht er dit jaar ook zwaarder vuurwerk worden afgestoken, nou dat heb ik ook wel gemerkt. Maar ik houd wel van die knaller hoor! Lekker knetteren!
    Ik zag 2 bekende op de foto's! Wat leuk, Sharon en vriendje! Gelijk even met Lee gebeld of dat klopte en ja, ze waren daar voor 3 weekjes! Grappig zeg dat je die hebt ontmoet!

    Joep ik wens je het allerbeste voor 2007, dat het een carriere- en liefdevol jaar mag worden voor je!

    Groetjes, ook namens Erik Jan.
    Vietje

  • 06 Januari 2007 - 18:54

    Jeroen:

    Hey Joep,

    Leuke foto's van je laatste week in Nederland......gezellig feestje was dat!! Volgend jaar gaan we nog een keer naar Val Thorens......heb er nu al zin in.......veel plezier daaro....

    Groeten Jeroen

  • 07 Januari 2007 - 09:18

    Bertie Toes:

    Hoi Joep Een heel fijn en geweldig 2007 toegewenst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Joep

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 112086

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Suriname deel 2

Landen bezocht: