Januari..en foto's voetbal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu Januari..en foto's voetbal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu

Januari..en foto's voetbal

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

10 Januari 2007 | Suriname, Paramaribo

Januari vind ik altijd een weinig bijzondere maand en dat is het ook nu. Zelfs in Suriname is het een maand waarin weinig te beleven valt en waar de regen doet denken aan de druilerige maanden in Nederland. Afgelopen week heb ik dan ook niets noemenswaardigs gedaan. Hard gewerkt, veel uiteten geweest met Mark en Henrike en tijdens de zonuren veel gebruind, want het bruine kleurtje was tijdens m'n vakantie in Nederland volledig verdwenen.

Sinds vorige week dinsdag heeft een griep mij te pakken gekregen. Niet alleen mij, want het halve callcenter loopt met een zere keel, zere oren en een zere kop. Griep komt hier op de een of andere manier veel voor, dus niemand kijkt ook op van zo'n virus. Ik ben geen gezondheidsdeskundige, maar vind het toch vreemd dat hier zoveel griep voorkomt en relatief gezien zo weinig mensen sterven aan kanker om maar wat te noemen. Misschien een idee voor een onderzoekje voor de geneeskunde lezers onder ons (zijn die er?!).

Gisteren heb ik nog een loodgieter op bezoek gehad om te kijken naar mijn geiser. Opvallend genoeg waren weinig mensen in Nederland op de hoogte van het feit dat veruit de meeste huishoudens hier in Suriname geen warm water hebben. Dit verklaart waarschijnlijk het feit dat het ene bezoek na het andere aan mij wordt uitgesteld. Omdat ik warm water toch wel prettig vind heb ik iemand laten kijken naar mijn geiser, maar een snelle blik leerde de man dat de gastoevoer kapot was. Dat moet ik zelf maar even regelen. Nu heb ik natuurlijk twee linker handen, dus daar moet ik weer een ander mannetje voor zien te vinden. Het klinkt misschien als een niet zo belangrijk aspect van mijn Suriname-leven, maar sinds mijn vakantie in Nederland weet ik weer hoe heerlijk het is als je warm water hebt tijdens het douchen, dus dit puntje staat heel erg hoog op mijn "things to do list".

Ik wil graag iedereen even wijzen op de site van Henrike en Mark waar veel verhalen en foto's opstaan. De site is:
www.travelmessage.nl/paramaribo

Tenslotte nog even de foto's van een middagje voetballen met de Hindoestanen. Het is geen geweldige reportage, maar het geeft denk ik een indruk van waar ik het nou elke keer over heb:
http://www.mijnalbum.nl/Album=PGVKHTUT&edit=1

Nu echt tenslotte: Ik heb zojuist een vakantie naar Trinidad & Tobago geboekt. Ik ga van 4 tot 13 februari! Ik had nog wat vakantiedagen over dus ik ga even luieren op een caribisch eiland voor de kust van Venezuela. Niets mis mee!!

Iedereen sterkte tijdens de storm die er aan zit te komen (las ik net op nu.nl) en geloof me: de winter zit er aan te komen. Februari en/of maart gaat heel koud worden! Dat kan toch niet anders?

Groeten,
Joep (alias P. Paulusma)

Re-Hidde, Winnie, Emy, Helene en Marchel, Sharon, Sietse, Jeroen en alle anderen...bedankt voor de berichten. Jullie natuurlijk ook de beste wensen!!

  • 10 Januari 2007 - 22:41

    Hidde:

    Ziet er allemaal erg gezellig uit, maar ik had wel een paar 'actie' foto's verwacht. Weet je zoiets van een vliegende tackle of een oudewetse beb bakhuis.

    He de groeten weer

  • 10 Januari 2007 - 22:53

    Miek:

    Haai lief broertje,
    Heb even 'n kijkje genomen op de site van Mark en Henrike. Leuk joh! Vooral het verhaal van Henrike over jullie kerstavond... :-)
    Ik heb m'n boek trouwens uit, erg mooi! Wil nu natuurlijk heel graag weer terug naar Paramaribo om alle plekjes die beschreven werden weer even te zien. Toch maar weer beginnen met sparen? ;-)

    Bigi brasa, Miek

  • 10 Januari 2007 - 23:15

    Mam:

    De rustige maand januari zorgt toch wel voor genoeg reuring. Leuke foto's. Ook even op de site van Mark gekeken. Dat is voor ons ook leuk Joep, want dan sta jij er zelf vaker op. Dat vinden wij weer erg leuk. Liefs en kus mam

  • 11 Januari 2007 - 12:33

    Marjolein:

    Er zijn zeker weten geneeskunde-lezers onder de de lezers hoor Joep! Alleen moet ik je het antwoord op je probleem even verschuldigd blijven! Oeps! Super leuk dat je naar T & T gaat... als je Mister Simon tegenkomt moet je hem maar de groeten doen van de beautifull girls waarmee hij beautifull birds heeft gekeken! Bosi

  • 11 Januari 2007 - 13:24

    Inge:

    januari is de BESTE maand van het jaar! de 19e ben ik namelijk jarig! :D Weer een jaartje ouder! ;)
    en idd, het stort hier behoorlijk! Waaide zojuist bijna van m'n fiets af! :o
    Geef mij maar windstil bij Torarica in de zon!
    Beterschap!
    Brasa

  • 17 Januari 2007 - 11:55

    Nalini:

    Kun je zo slecht voetballen, dat ze jou op de bank hebben laten zitten??

  • 22 Januari 2007 - 19:47

    Miek:

    Heej broer, tis rustig op je site. Van jouw kant ook, al begonnen met inpakken voor T&T ofzo? :D
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Joep

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 112087

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Suriname deel 2

Landen bezocht: