Deel 8: Isadou en vakantie Nederland/Madrid - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu Deel 8: Isadou en vakantie Nederland/Madrid - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu

Deel 8: Isadou en vakantie Nederland/Madrid

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

23 Oktober 2011 | Suriname, Paramaribo

2 maanden en 9 dagen….zo lang is het geleden dat ik voor het laatst een bericht plaatste op deze website. En in de tussentijd is er best veel gebeurd kan ik wel zeggen! Ik heb er over nagedacht om alle gebeurtenissen onder te verdelen in meerdere verhalen, maar ik ga gewoon proberen om de gebeurtenissen zo kort en krachtig in chronologische volgorde hieronder te vermelden.

Zoals ik mijn vorige stuk al schreef was er een “zware” delegatie van gezellige mensen aanwezig in Suriname. Zohair was aan het werk en Henrike was vakantie aan het vieren. Een week later voegde Scholes zich ook bij het gezelschap voor een weekje vakantie. Naast de reguliere stapavonden en gezellige etentjes hebben we eind augustus een mooie trip gemaakt naar het binnenland van Suriname, naar Isadou. Aarti en ik zijn daar in 2008 geweest met de hele familie Kanhai en ook zij gingen dit keer mee. We vertrokken op vrijdagochtend met een gehuurd busje en je rijdt dan over de (geasfalteerde) Afobakkaweg richting Atjoni. Het is zo’n 2.5 uur rijden naar Atjoni en bij dat plaatsje houdt de weg op en gaat het vervoer verder per boot. Dat zijn geen grote veerboten, maar gewoon uitgeholde boomstammen die je over de Surinamerivier naar plaats van bestemming brengen. Het verblijf op Isadou valt aardig samen te vatten met de termen voetballen, relaxen, eten, vissen en in de soela (stroomversnelling) liggen. Het was een fantastische trip, met gezellige mensen op een sublieme locatie. Wat wil een mens nog meer?

Nou, een vakantie naar Nederland en Spanje zou niet gek zijn. Helaas vertrokken Scholes, Zohair en Henrike redelijk gelijktijdig waarmee ook gelijktijdig een stuk gezelligheid en sociaal leven met het vliegtuig naar Nederland vertrok. Twee weken later vloog Aarti de gezelligheid achterna en weer een week later – op 16 september – vloog ik naar Nederland.
Op 18 september vierde Aarti haar verjaardag. 18 September was echter ook de dag van PSV-Ajax, dus al lang van te voren kondigde ik bij Aarti aan dat het wel erg leuk zou zijn om die wedstrijd met vrienden te bekijken en dat te combineren met haar verjaardag. Aarti reageerde daar geprikkeld op dat het bekijken van een wedstrijd van Ajax niet op haar planning stond voor haar 35e verjaardag en dat ze daarom liever haar verjaardag bij familie in Capelle wilde vieren. Aangezien de wegen van een vrouw meestal ondoorgrondelijk zijn ging ik schoorvoetend akkoord en had ik me al neergelegd bij een tripje naar Capelle zonder PSV-Ajax. Totdat ik zondagochtend klaar voor vertrek stond en duidelijk werd dat er een verrassing was georganiseerd en dat alle vrienden en familie zich naar de Botting in Bovenkarspel zouden begeven. Een topverrassing natuurlijk aan het begin van de vakantie en het werd een zeer geslaagde dag.

In de eerste week van de vakantie zijn we onder andere met de kinderen naar het Dolfinarium in Harderwijk geweest en naar de Efteling. Bij de Efteling hadden Aarti en ik als verrassing voor de kids een overnachting in het Efteling-hotel geregeld en dat maakten we pas duidelijk op het moment dat we na de eerste dag naar huis zouden gaan. De gezichtsuitdrukkingen van de kids op het moment dat we de verrassing ontvouwden was onbeschrijfelijk en volgens mij is het nog steeds één van de hoogtepunten van de vakantie voor de kids. Verder was het natuurlijk ideaal dat we onze vakantie aan het einde van september vierden, wat er voor zorgde dat verder vrijwel niemand op het idee kwam om naar de Efteling te gaan. De rijen waren hierdoor zo kort dat je nog duizelig was van de ene achtbaan, zodra je al in de andere zat. Een behoorlijk luxeprobleem, waar we dan ook goed van geprofiteerd hebben (bij elkaar hebben we zo’n 15 ritjes in de Piranha gemaakt).

In week 2 zijn Aarti, m’n ouders en ik van maandag t/m donderdag naar Madrid geweest. Het leek ons leuk om een stedentrip met z’n 4-tjes te doen en toen na de loting voor de Champions League bleek dat Ajax tijdens onze vakantie in Madrid speelde was al vrij snel geregeld dat we daar met z’n 4-en heen zouden gaan. De kids bleven bij Harm en Ruth (tante van Aarti) in het pittoreske Scheemda. Al vliegend met Iberia airlines kwamen we maandagmiddag aan in Madrid en na een flinke zoektocht door het doolhof van het vliegveld kwamen we na ruim een uur aan bij de metrohalte van het vliegveld. Al vrij snel daarna stonden we voor ons hostel MonteCarlo aan de Gran Via in Madrid. Het hostel lag midden in het centrum, dus we hebben onze dagen dan ook voornamelijk doorgebracht met slenteren door de prachtige straten van Madrid, maar vooral ook het genieten van de vele gezellige terrasjes die te vinden zijn in Madrid. Want wat was in Madrid een gezellige en mooie stad! Vrij ondergewaardeerd als stad als je het aan mij vraagt, maar wie ben ik?! We hebben een heerlijke tijd gehad met als uitspatting natuurlijk het bezoek van dinsdagavond aan Estadio Bernabeu van Real Madrid. Via een oud klasgenoot van mij die tegenwoordig voor Real Madrid werkt kwamen we aan goede kaarten en met hem hadden we dan ook 2 uur voor de wedstrijd afgesproken bij het stadion. Via Gertje (een Belgische klasgenoot, vandaar de bijnaam Gertje) kwamen we op een terras te zitten, letterlijk op een steenworp afstand van het stadion. Na leuk bijgepraat te hebben gingen we rond 20.15 uur naar het stadion, waar maar weer eens bleek dat de Spanjaarden vooral niet te vroeg willen zijn. 5 Minuten voor het begin van de wedstrijd was het stadion nog niet voor de helft gevuld. Toen de scheidsrechter echter blies voor de aanvang was het stadion compleet uitverkocht! Ajax verloor dan wel 3-0, het was een mooie ervaring om eens in Bernabeu een CL-wedstrijd mee te maken. Na de wedstrijd deden we nog een drankje met Gertje en zijn vrienden bij een bar en daarna zijn we naar het hotel gegaan. De Rest van onze tijd in Madrid hebben we nog flink genoten van de prachtige stad en de lekkere hapjes en drankjes die daar te krijgen zijn.

Het laatste hele weekend van de vakantie zijn we met de hele familie naar Texel gegaan waar mijn ouders een grote vakantievilla hadden gehuurd. Het was misschien kwa weer wel één van de beste weekenden van het jaar, dus we troffen het enorm! Op Texel hebben we vooral veel gezelschapsspellen gedaan en lekker genoten van het mooie weer. Was ook weer super gezellig!
De laatste week van de vakantie stond in het teken van de laatste bezoekjes aan vrienden en familie en het doen van de laatste inkopen.

Natuurlijk is de vakantie veel te snel voorbij gevlogen, maar we hebben enorm genoten van al het leuks dat Nederland te bieden heeft, maar vooral van de liefde en gezelligheid van alle leuke vrienden en familie. Met een vrij leeg gevoel stapten we dan ook 9 oktober in het vliegtuig richting Suriname om daar ons normale leven weer op te pakken. We hebben nu 2 weken achter de rug en ik kan wel zeggen dat ik wel weer even moest wennen om weer terug in Suriname te zijn. Echter merk je ook dat het vanzelf weer gaat wennen om mee te gaan in het normale dagelijkse ritme en natuurlijk hebben we in Suriname ook genoeg leuke dingen te doen. Zo hebben we al de Telenamic-sportdag met 400 bezoekers achter de rug en gaan we volgende week naar een mooie plaatsje aan de Surinamerivier. Maar natuurlijk kijken we ook alweer enorm uit naar het volgende familiebezoek dat gepland staat voor begin februari!

Nou, dat was het weer even. De meeste zaken heb ik iets te kort en krachtig beschreven, maar anders wordt het een ellenlang verhaal met voornamelijk dezelfde strekking: hoe leuk en gezellig we het hebben gehad op Isadou, in Madrid, op Texel, etcetera, etcetera. Om het verhaal wat kracht bij te zetten hierbij de foto’s van Isadou en de vakantie in Nederland:

Isadou

Nederland/Madrid

Tot de volgende keer (die een stuk sneller plaats zal vinden dan deze keer, dat beloof ik!)

Gr,
Joep

• 24 Oktober 2011 - 06:18

Vaders:

inderdaad! Een korte en krachtige samenvatting van een paar weken NL, die bij ons in huis heel veel reuring, maar vooral nog veel meer gezelligheid gaf!
    En niet te vergeten de trips nar Texel en vooral Madrid. GEWELIDIG.
    Ook hier gaat het gewone leven weer zijn gang en ook hier kijken we uit naar februari!
    Groetjes daar.

• 24 Oktober 2011 - 10:32

Mam:

Ja, ik sluit me bij pap aan. Het was heel erg leuk om naar Schiphol te gaan en jullie op te halen. We keken er zo lang naar uit. Dat is echt het leukste wat er is. Dan heb je nog zo lange tijd voor je van vakantie vieren en leuke dingen gaan doen. Maar dan komt ook het afscheid, ja dat is echt veel minder leuk. Gelukkig dat jullie weer gewend zijn aan de dagelijkse beslommeringen. We richten ons weer op februari en houden contact via skype.En zo gaat dat.... Groetjes aan iedereen en kus, mam

• 24 Oktober 2011 - 19:57

Miek:

Tja, t verhaal is best een korte samenvatting, maar die foto's.... Had je daar niet ook een selectie vsn kunnen maken? Toch wel gek, van de surinaamse foto's kan ik er niet genoeg zien, maar dit ken ik allemal wel ;).

Fijn dat je langzaam weer in t ritme komt (al kan je met jouw werktijdn volgens mij niet van een ritme spreken) dat doet ons ook weer goed! Heb inderdaad wl een paar 'lege' dagen na t afscheid gehad. Voelde een beetje incompleet, zeker omdat t nog zo lang duurt voordat we aarti, sheesha en sahil weer zien:(. Maar ach, het dagelijks leven geeft goede en glukkig ook leuke afleiding, en skypen met de pad is ook leuk!

Dikke kus!