Deel 10: Beste wensen vanuit Switi Sranan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu Deel 10: Beste wensen vanuit Switi Sranan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Joep Jong - WaarBenJij.nu

Deel 10: Beste wensen vanuit Switi Sranan!

Door: Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep

01 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

Allereerst wil ik bij deze iedereen de beste wensen toewensen voor 2012! Dat het maar een prachtig jaar mag worden met veel liefde, geluk en vooral veel goede gezondheid. Een van mijn voornemens is om deze site frequenter te gaan updaten. Moet een eenvoudig te behalen voornemen zijn, dus jullie zijn “gewaarschuwd”.

Terugkijkend op het jaar 2011 is het voor mij (wederom) een prachtig jaar geweest met als meest opvallende zaken natuurlijk mijn vertrek naar Suriname en de geboorte van mijn neefje Thom met alle perikelen die daarbij zijn komen kijken. Zo op de startlijn van 2012 staande kan ik gelukkig niet anders dan concluderen dat beide momenten zeer goed hebben uitgepakt. Verdere hoogtepunten zijn zeker ook de vakanties naar Aruba en Nederland/Spanje geweest.

Wat betreft mijn vertrek naar Suriname was het natuurlijk erg spannend hoe het uit zou pakken om samen te wonen met Aarti, Sheesha en Sahil. Natuurlijk heb ik wel wat aanpassingsproblemen gehad, maar over het algemeen gaat het gewoon super en zijn we een hecht en gelukkig gezinnetje!

De afgelopen maanden heb ik weinig geschreven op de site en dat zorgt er voor dat ik nu eigenlijk veel te veel te vertellen heb om nu alles in dit deel op te schrijven. Hieronder een korte opsomming:
• Zo zijn we met een crew van Telenamic naar Babunhol geweest
• Hebben we een dolfijnen- en kaaimannentrip gemaakt waarbij ik langdurig met een gevangen kaaiman op schoot zat;
• Heb ik me gekwalificeerd voor de Open Surinaamse kampioenschappen die in februari plaatsvinden, alleen heb ik na het kwalificatietoernooi geen squashracket meer in m’n handen gehad;
• Heb ik het tennissen weer opgepakt;
• Hebben we de Surinaamse onafhankelijkheidsdag gehad op 25 november;
• Is Stijn op vakantie geweest naar Curacao en Nederland waardoor het op het werk erg druk was;
• Hebben we een geweldige kerstviering gehad met Telenamic op dezelfde locatie als 4 jaar geleden. Echter waren er nu veel meer medewerkers dan toen (350 tov 100);
• Heb ik 1e kerstdag risotto gemaakt voor m’n schoonfamilie die de smaak wel erg lekker vonden, maar de rijst niet gaar. Dit werd een keer of 81 benoemd. Het Hertog-ijs vonden ze daarentegen wel erg lekker klaar gemaakt….;
• Hebben we een mooi eindjaarsfeest gehad bij Telenamic met een 500.000 klapper en hebben we deze gelegenheid een vervolg gegeven bij Tori Oso bij het Parbo Kaseko-festival;
• Hebben we oud en nieuw bij de familie Kanhai gevierd met veel, heel veel vuurwerk;
• Worden de 2 honden Tiger en Simba steeds liever en dreigen we ze allebei toch maar te houden.

Kortom, een hele boel waarbij ik waarschijnlijk ook nog een heleboel zaken vergeten ben. Ook de komende staat ons weer een hoop leuke dingen te wachten zoals een trip met Telenamic naar het binnenland, de komst van m’n ouders in februari (tegelijkertijd komen Robin en Kim op bezoek) en een vakantie naar Curacao in maart.
Kortom, allemaal leuke dingen in het vooruitzicht!
Voordat het allemaal zover is moet ik eerst mijn plicht even vervullen als zijnde de ideale schoonzoon, aangezien ik even bij de oma van Aarti op bezoek ga. Die is vandaag namelijk maar liefst 91 jaar geworden en ze is nog zo fris als een (oud) hoentje….

Aangezien ik op dit moment thuis zit en de internetverbinding in Suriname nog steeds de snelheid heeft van een inbelverbinding plaats ik de foto’s van afgelopen tijd in de loop van deze week op de site (uiterlijk dinsdag, 4 januari). Houd hiervoor de site dus even in de gaten.

Gr,
Joep


  • 01 Januari 2012 - 17:38

    Miek En De Rest:

    Hee broer, wij zitten hier met bijna de hele familie (alleen jullie zijn er niet) aan de kaas bacon burgers van tip top. Lekker bijkomen en wennen aan t nieuwe jaar. Tot nu toe komt de regen hier met bakken uit de lucht....

    Kussen van ons allemaal!!!

  • 01 Januari 2012 - 17:38

    Miek En De Rest:

    Hee broer, wij zitten hier met bijna de hele familie (alleen jullie zijn er niet) aan de kaas bacon burgers van tip top. Lekker bijkomen en wennen aan t nieuwe jaar. Tot nu toe komt de regen hier met bakken uit de lucht....

    Kussen van ons allemaal!!!

  • 01 Januari 2012 - 17:38

    Miek En De Rest:

    Hee broer, wij zitten hier met bijna de hele familie (alleen jullie zijn er niet) aan de kaas bacon burgers van tip top. Lekker bijkomen en wennen aan t nieuwe jaar. Tot nu toe komt de regen hier met bakken uit de lucht....

    Kussen van ons allemaal!!!

  • 01 Januari 2012 - 17:51

    Jacqueline:

    Wat een heerlijk verhaal weer Joep. Al ben ik nog wel wat brak na gisteravond. Voor jullie ook een heel goed 2012 en maak er iets moois van! Groetjes en kus Jacqueline

  • 01 Januari 2012 - 20:25

    Mam:

    Hoi Joep,
    Bedankt voor het beknopte verslag. We hebben alles weer op een rijtje. Vanmiddag nog geskypt. Dus nu alleen nog een dikke zoen, mam

  • 03 Januari 2012 - 11:41

    Lies:

    Hee broer..

    Je bent het gelukkig nog niet verleerd, ouwenelen;) Komen vandaag de foto's???
    Werkse man! We spreken:)

    Kusje!

  • 08 Januari 2012 - 15:15

    Martijn:

    hey zwager, een beetje laat maar toch nog de beste wensen uiteraard maar dat hadden we ook op een andere manier gedaan volgens mij. leuk om weer wat te lezen over de perikelen overzees. spreek je snel weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Joep

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 110980

Voorgaande reizen:

01 Mei 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

01 Maart 2011 - 30 November -0001

Suriname deel 2

Landen bezocht: